Skip to content

Burr!

januari 30, 2010

16 minusgrader är nog lite väl häftigt för vår stackars värmepump så det var lite småkyligt på morgonkvisten. Tog denna bild på vintermorgonen och tände båda eldstäderna, törs inte elda så hårt i vedspisen, trots att den ger och ackumulerar mest värme, eftersom plattorna och hela toppen börjat röra sig rest sig och blivit skeva… Den hade nog behövt en renovering eller bytas ut.

5 kommentarer leave one →
  1. januari 30, 2010 8:21 f m

    Termometern utanför köksfönstret visar på 27.8 grader kallt! Det blir till att elda i pannan två gånger om dagen!

  2. januari 30, 2010 9:36 f m

    Ge pannan vad den tål!
    Helt plötsligt känns det inte så lockande att pyssla med bräckjärn och plåtar i kylan!

  3. januari 30, 2010 11:35 f m

    Hehe, jag förstår det. Jag ska krypa under bil idag, har inget val… Men det får bli på eftermiddagen när det inte är lika kallt.

  4. januari 30, 2010 4:16 e m

    Spännade läsning, du föder en del ideer. Det är så jag ångrar att det aldrig blev nått av med sommarstugan. Kul att ni kommer upp i mars o häsar på. Jag tar gärna en butelj av ölet i födelsedagspresent om det fins nån kvar då =)

    Så tänkte jag på surdegen, om du har rivet äpple i när du startar upp den så kommer den igång mycket fortare, min var igång på 2 dagar när den fick stå varmt. När den sen är igång så kan man ställa in den i kylskåpet så behöver man inte mata den så ofta. Men det hade du säkert koll på redan.

    På återseende…

  5. januari 30, 2010 5:34 e m

    Hej David!
    Det dyker nog upp fler sommarstugor eller torp för den delen 😉
    Det där med äpple i surdegen var nytt! Jag hade ju i äpple i surkålen för att sparka igång processen så då borde det funka även till den sura degen.
    Ser fram emot Mars då får vi diskutera bröd och dricka hembryggd öl 😀
    //N

Kommentera

