Skip to content

På västfronten intet nytt…

januari 26, 2010

Förutom att det kan bli lite stökigt väder de närmaste dygnen… Får fylla vattendunken igen ifall elen skulle svika ytterliggare en gång.

Jag tycker om att ut och gå långt. Har jag väl satt fötterna i rörelse så finns ingen hejd. Jag brukar ut och utforska omgivning och se vilka vägar som leder vart och vart man dyker upp om man genar över ett skogsparti, på så vis får man se och uppleva mycket samtidigt som man skaffar sig bra överblick över de närmsta kvadratkilometerna.

Här är några bilder från en tvåmilstur jag gjorde för några helger sedan där målet var att gå in i skogen och hitta en vattenkälla som inte fryser och vattnet ständigt kokar upp ur jorden.

Bäckfåra


Vattenkällan med friskt vatten. Här fyllde jag Kellyketteln och traskade ytterliggare en bit bort och kokade en kopp te i kylan.

2 kommentarer leave one →
  1. januari 28, 2010 1:49 e m

    Hej!
    Visste inte att du med bloggade, här har man lite läsning framöver!
    Hälsa!

  2. januari 31, 2010 7:05 e m

    Välkommen till min blogg också. Nisses gästinlägg från förra året finns i högerspalten, inte otippat under rubriken ”Gästinlägg”.

Kommentera

