Skip to content

Blodspengar

december 8, 2009

Var och lämnade blod tidigt imorse… Var så pass självisk att jag tog presentkupongerna. Så det blir nog en tur på Jula (där kupongerna gäller) i veckan! Ikväll blir det flasktappning och ett stort ölkok beroende på om jästen har kommit på posten till Alex…

4 kommentarer leave one →
  1. december 8, 2009 9:56 f m

    Självisk? Hallå eller? De fick tappa dig på ditt blod. Blodet går till att rädda livet på någon. En sketen hundring på Jula är det minsta du kan få din insats.

  2. december 8, 2009 10:00 f m

    Sant… Bara det att alla gånger jag varit där så är det ingen annan som tagit kupongerna utan skänkt till cancerbarn eller liknande, men nu går ju faktiskt pengarna till en fattig torpares verktygsbudget så det är ju iofs välgörenhet i sig.

  3. december 8, 2009 5:05 e m

    Själv brukar jag plocka en träningströja i funktionsmaterial eller strumpor till fästmön. Hade inte en aning om att man kunde få ”blodspengar”.

  4. december 9, 2009 1:05 e m

    Tror det varierar innan när jag lämnade blod på länssjukhuset fick jag kontanter men nu när vi flyttat till annan kommun så får jag presentcheckar…

Kommentera

