Skip to content

Första milen

november 7, 2009

Då har man traskat de första milen i nya kängorna och ryggan. Känndes riktigt bra sulorna var lite hårda så om dom inte mjukar upp sig när dom blivit ingångna så får jag införskaffa mig ett par bekvämareinläggssulor.

Målet för promenaden var att käka lunch vid en sjö ca 5 km härifrån. När jag kom fram upptäckte jag att jag glömt ta med sittunderlag men löste det genom att plocka ihop ett gäng ormbunkeblad som trots att allt annat i skogen var blött så var dessa torra. Bladen värmde gott och var mjuka att sitta på. 😀

Sjö

3 kommentarer leave one →
  1. november 7, 2009 7:52 e m

    Kollade hemsidan för att få ett hum om vad för material det skulle kunna vara i sulorna. Det de erbjöd var att få titta på olika färger för modellen. Ingen teknisk data alls…

    Jag upplever ofta att lite rejälare outdoorskor/kängor har rätt hårda sulor, Vibram och dylika material. Benen kan ta stryk.

  2. november 7, 2009 8:31 e m

    Jag får väl traska några mil till och se hur det känns om jag ska byta sulor…
    Fortsättning följer!
    //

  3. Karin permalink
    november 19, 2009 9:59 f m

    Blir avundsjuk!! Vill också traska iväg och sätta mig vid en sjö och äta lunch! Lyx!

Kommentera

