Skip to content

Böcker

oktober 29, 2009

Fick en omgång böcker jag beställt från bokus idag:

  • Gunnar Lindstedt – olja
  • Jeff Rubin – Why your world is about to get a whole lot smaller
  • Complete book of home preserving
  • Piers Warren How to store your garden produce
  • The Backyard Homestead
  • John Seymour The new complete book of self sufficiency

Problemet

Lösningen

SSC_0498

De 4 självhushållarböckerna är på engelska så dom får jag nog läsa med ett lexikon i högsta hugg kan ju inte påstå att jag är så bevandrad i ”odlarengelska” direkt. Många post-it lappar och anteckningar lär det bli på sidorna. Har hittills bara hunnit bläddra igenom böckerna och där finns mycket roligt som jag ska försöka mig på nästa år.

4 kommentarer leave one →
  1. oktober 29, 2009 11:07 e m

    Varför beställde du inte John Seymour på svenska?

    Har jag den minsta lilla roll i att du beställde Complete Book of….? Har den själv och har än så länge bara gjort sylt. Väldigt goda och roliga recept dock.

  2. oktober 30, 2009 9:42 f m

    Därför där jag hittade den var den så förbannat dyr… 2009 års utgåva på engelska gick på 270kr
    Kan hända du har ett litet finger med… Lånade orginalutgåvan på svenska från 70-talet på bibblan i somras, fick gå ner och leta djupt inne i arkiven och tänkte att denna boken måste jag ha.

  3. oktober 30, 2009 9:59 e m

    Seymore boken skulle jag gärna ha :D….men nu har jag beställt 3 böcker sista månaden…..2 st tiny house böcker och en om fruktarianism

  4. Ican permalink
    maj 26, 2013 10:14 e m

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1405321334&r=1

    Har du läst den? Jag har aningen beslutsångest mellan den och hans kompletta. Har precis börjat odla ett tio-tal olika grönsaker och djur står på listan till nästa år 🙂 Jag har hört att hans böcker har den bästa informationen gällande självförsörjning.

Kommentera

