Skip to content

Söndagstur med frystorkat!

oktober 18, 2009

Har varit ute nästan hela dagen i skogen. Vädret har ju varit oförskämt bra! Packade en lätt rygga och begav mig utin i skogen

Målet var att gå ca 4 km norrut längs vägar för att sedan vika av åt väster och ta sig genom ganska kämpig kuperad terräng och komma fram till en gammal ättestupa där det är en fantastisk utsikt. På bilden ovan är när vägen tar slut.

utsikt

Kellyrök

Självklart fick Mr Kelly följa med! Pinten vatten som kokades räckte precis till en påse Blåband outdoor meal tandoorigryta och en full kåsa med te. Pinnarna jag tog och eldade vart inte så torra så det rök ganska mycket med det gick fort att koka ändå.

Höstutsikt

En sista blick innan jag vände söderut och gick igenom skogen längs gamla avverkningsvägar och över åkrar innan jag kom hem. På vägen hem stötte jag på vedleverantören så nu har vi 3 kubik till inkört i ladan en blanding av Björk, ek, körsbär och kastanj. Känns bra att ha ved så vi klarar oss fram till februari…

4 kommentarer leave one →
  1. Karin permalink
    oktober 19, 2009 7:04 e m

    Shit vad jag älskar din blogg! Riktigt fin!

  2. oktober 19, 2009 8:22 e m

    Tack syster! Du har just gjort dig förtjänt av en stor julklapp 😛

  3. oktober 22, 2009 10:05 f m

    Nils, jag tycker också din blogg är jättefin…;)

Kommentera

