Skip to content

Älgjakt

oktober 14, 2009

Liksom 300 000 svenskar denna vecka har jag varit på älgjakt! Alltid lika kul och spännande, gott om älg var det med vi hade 10 observationer dom första 2 timmarna (!) Eftersom jag inte får gå med bössa så gick jag i drevet med farsans Springer Spaniel, och många kilometer blev det.

Under jakten kom jag fram till:

  • Ett par rejäla vandringskängor får högprioritet på shoppinglistan
  • Jägarexamen SKA jag bara skaffa till nästa år!
  • Konditionen var inte så kass som jag trodde 🙂
  • Helskotta vad det är klurigt att hålla en rak linje när man går i skogen, måste öva på att ta ut kompassriktning och traska.
Spaniel

Förväntansfull vovve

Halva tilldelningen

Halva tilldelningen

drevet går

drevet går

No comments yet

Kommentera

