Skip to content

Kelly Kettle field test

september 28, 2009

Fick äntligen tummen ur och beställde en Kelly Kettle från tillverkarens hemsida http://www.kellykettle.com/

Det jag gillar med kelly kettlen är att man slipper släpa med sig t-sprit, gasol o.dyl. Det är bara att stoppa ner vad man hittar pinnar, kottar, gräs, löv och bark förutsatt att det är torrt förstås.  När man väl har fått eld i ”eldkoppen” och satt på Ketteln så blir det en imponerande vulkaneffekt och 1 pint vatten kokas på 1-2 minuter.KK

Det negativa med KK är att det bara går att koka upp vatten med den. Jag kommer därför använda min i kombination med en mattermos när jag är ute på dagsturer, jakt eller vandringar. Eller bara behöver lite varmvatten till en kopp te vid ett strömavbrottDSC00491

Jag är på det stora hela mycket nöjd med min KK trots att jag inte hunnit prova den så mycket hittills känns den iaf värd sina 36£…

2 kommentarer leave one →
  1. december 3, 2009 5:50 f m

    http://www.redbarnworkshop.com/p-227-complete-kelly-kettle-kit.aspx där är tillbehören jag pratade om just för matlagning.

Trackbacks

  1. Hösttur « Nisse i torpets Blog

Kommentera

