Skip to content

Växthuset

juli 4, 2012

Kom på att jag nog inte skrivit mer om växthuset sedan jag vart irriterad över att ha fått fel grejer till växthuset. Men det visade sig att vi hade rätt grejer men fel beskrivning.
Hursomhelst så är det uppmonterat och fungerar riktigt bra.

Tomater och chili fyller utrymmet längs väggarna. I mitten står några tråg med alldeles för trångbodda plantor som jag har separationsångest med.

Vi flyttade även ut en prydnadsväxt från vårt mörka vardagsrum på sommarkollo i växthuset och det verkar ha gjort susen tre översta skotten har kommit på 3 veckor.

Framför växthuset har vi piffat till det lite med  lite lavendel istället för en brant jordsluttning som katterna sket i och hönsen krafsade. En klar förbättring

3 kommentarer leave one →
  1. juli 6, 2012 9:50 f m

    Ser jättebra ut! Kul att du fått upp det.

  2. juli 18, 2013 9:29 e m

    Ohhh… så det var fler än vi som fick fel beskrivnnig i kartongen. Jag och min ena bror skulle montera ihop ett likadant växthus åt vår Mor… Jäklar vad vi grejade å krånglade innan det satt ihop.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 48 andra följare

